Dodana: 1 luty 2007 09:22

Zmodyfikowana: 1 luty 2007 09:22

Targi w Berlinie

Przedstawiciele branży turystycznej z województwa podlaskiego wzięli udział w Międzynarodowych Targach Turystycznych w Berlinie.

Na targach prezentowało się ponad 10.500 wystawców z 181 krajów na 160.000 m2 powierzchni wystawienniczej.  Tegoroczne targi odwiedziło około 160 000 osób. Program targów obfitował, podobnie jak w ubiegłych latach, w seminaria, prezentacje, pokazy oraz konferencje prasowe.

Polskie stoisko narodowe organizowane jest na targach ITB już od 19 lat, od siedmiu lat zajmuje ono halę wystawienniczą o łącznej powierzchni 1 472 m2. Jest to największe ze wszystkich stoisk organizowanych przez Polska Organizacje Turystyczną  na międzynarodowych targach turystycznych. Na polskim stoisku swoją ofertę zaprezentowało ponad 100 wystawców z całej Polski.

11 marca odbyło się seminarium promocyjne „Polska przedstawia się” dla dziennikarzy niemieckich i branży turystycznej, podczas którego były przedstawione propozycje aktywnego wypoczynku, turystyki leczniczej i przyrodniczej. Rejon Puszczy Białowieskiej został wymieniony jako najważniejsza atrakcja przyrodnicza Polski.

            

Koordynatorem i organizatorem stoiska „Region podlaski” był Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego a z regionu uczestniczyły: Podlaski Urząd Wojewódzki, Starostwo Powiatowe w Hajnówce, Augustowska Organizacja Turystyczna, Urząd Miasta w Białymstoku oraz branża turystyczna: Hotel Warszawa, Hotel Wojciech, Dworek nad łąkami w Kiermusach, Zespół Szkoleniowo – Wypoczynkowy Bartlowizna, Ośrodek Leśnik w Augustowie, Restauracja Carska w Białowieży.

Stoisko województwa podlaskiego, liczące 30 m2, doskonale oddawało klimat i niepowtarzalność naszego regionu. Na ścianach bocznych widniały bowiem banery przedstawiające panoramę bagien biebrzańskich, białowieskich żubrów i uroczych jezior augustowskich oraz Pałacu Branickich i Ratuszu w Białymstoku. Dzięki temu województwo przyciągnęło uwagę gości i tłumy odwiedzających. Promowane były materiały przybliżające turystom zagranicznym ogólny wizerunek województwa, jego położenie, gospodarkę, walory kulturowe i przyrodnicze.

Podczas trwania targów odbywała się degustacja potraw regionalnych, przygotowana przez Dworek nad łąkami w Kiermusach, Zespół Szkoleniowo – Wypoczynkowy Bartlowizna oraz Hotel Białowieski. Dodatkową atrakcją był sękacz i mrowisko.

Najwięcej pytań, dotyczących województwa podlaskiego, koncentrowało się wokół parków narodowych (głównie białowieskiego i biebrzańskiego), pól kempingowych, ofert agroturystycznych, spływów kajakowych, turystyki rowerowej. Część osób zainteresowana była również ofertą dla myśliwych, wędkarzy oraz amatorów jazdy konnej. Odpowiedzi na powyższe pytania można było znaleźć w prezentowanych materiałach: „Największe atrakcje turystyczne województwa podlaskiego”, „Parki narodowe i krajobrazowe”, „Podlaskie na weekend”, „Informator turystyczny”, materiały promocyjne i katalogi samorządów i biur podróży. Stoisko województwa podlaskiego odwiedzili przedstawiciele Polskiej Organizacji Turystycznej, Ministerstwa Gospodarki, niemieccy dziennikarze i biura turystyczne oraz turyści indywidualni.

 

 

 

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook